יום שני, 5 בנובמבר 2012

ספר על שולחן סלון

כדי ליצור לי אווירת חורף, צבעתי את השולחן הסלוני הוורוד באפור והחלפתי וילון לבן בווילון אפור מתחרה. בשנה האחרונה אני מבינה שלבן, שמנת, שחור, כחול כהה ואפור הם צבעים שאף פעם לא נמאסים עלי. הצבעים האלו לא מטשטשים את הזהות, אלא מחדדים אותה. העין לא מתמקדת בצבע, אלא בצורה כשהצבע רק נותן לה מסגרת. כך אני מרגישה. אני שמה לב שאם פעם היו לי הבלחות של אדום, ורוד, ירוק או צהוב, הן נעלמות. אגב, זה לא שחיי אפרוריים, אולי הם דווקא צבעוניים מבפנים...

על השולחן האפור בסלון, ליד הווילון האפור, מונח לו הספר שקיבלתי מאחיי ליום ההולדת VOGUE THE EDITOR'S EYE., ספר שיצא באוקטובר האחרון לרגל חגיגות 120 שנה למגזין האופנה המוביל בעולם.
ערכה את הספר אווה מקסוויני, עורכת כתבות בווג  שגם ערכה את הספר "נוסטלגיה בווג". אנה וינטור על דברי הפתיחה והמיש בולס עם הקדמה לאלבום היפהפה שמציג שמונה עורכות אופנה (ארבע מהן פועלות כיום) שהחזון שלהן, היצירתיות, החוכמה והנועזות הובילו את ווג למקום שהוא נמצא בו. העורכות האלו הן כמו במאי קולנוע שאחראי לגרום לאנשי המקצוע להיות במיטבם, יצירתיים ולהוציא לפועל את החלום שלו. בעיני, מגזין או עיתון שתביעת היד של העורך או העורכת לא ניכרת בו, יכול להיות סתמי ומשעמם. אוסף התצלומים בספר הוא מהיפים שראיתי וכולל עבודות של צלמים מוכרים כמו אנני לייבוביץ', ריצ'רד אבדון, אירווינג פן והלמוט ניוטון; המוזות שלהם כמו מרילין מונרו, טוויגי, לינדה אוונג'ליסטה וקייט מוס.



צילום: אנני לייבוביץ', 2003 בהשראת "אליס בארץ הפלאות":  מעצבי האופנה ויקטור ורולף כטווידל די וטווידל דם

צילום: סטיבן מייזל, 2006. הדוגמנית אמבר וולטה ובנה כהומאז' לסרט הדיסטופי "Safe"

צילום: אנני לייבוביץ', 2004. קייט בלנשט בקליפורניה

צילום: הלמוט ניוטון, 1995. חוצן ואישה שולטת בבגדי גוף של טיירי מוגלר

צילום: אירווינג פן, 1996. שמנת נוזלת על דוגמנית
 
צילום: אנני לייבוביץ', 2001. ויויאן וסטווד עם בעלה ושותפה, אנדרס קרונטלר מדגמנים את "אולימפיה" של מאנה (איפה הפרחים?)




המשך שבוע טוב,