יום ראשון, 6 במרץ 2011

כמה ומה אכלתי בסופ"ש

כדי להמתיק את תופעת יום ראשון בבוקר, אני בדרך כלל משתדלת בימי א': א. לא לעבוד, ב. לדבר על כמה אכלתי בסופ"ש ובעיקר על מה אכלתי. אני מאוד אוהבת לדבר על אוכל ולעסוק בו; לקרוא מתכונים, להתבונן בתצלומי אוכל, בבלוגים של אוכל, במגזיני אוכל ובספרי בישול. מפתיע שאני לא ממש יודעת לבשל. אולי לא פיתחתי את הכישורים האלו כי תמיד העדפתי לצפות בסרט ולא לבזבז שעות במטבח. יום ראשון בבוקר. יש לי האנג אובר (חמרמורת זו מילה שמזכירה לי חמור!) ולא מאלכוהול. מאוכל. כמה אוכל! אני חייבת לעבוד. נשאר רק לדבר על האוכל המצוין שאכלתי בשישבת.

דדה

חצ'פורי אגרולי


תמיד חלמתי שיהיה לי את קפה הבית שלי. כזה שארד אליו בבוקר מהבית לבושה בטרנינג קטיפה מהוה, אהנהן לשלום למלצר השרמנטי והוא מיד יידע להביא לי את הקפה שלי - חלש עם המון חלב. אז אתיישב על כורסת הווינטג' עם הגלריה והמחשב הנייד ולאחר כשעה, בתזמון מושלם, המלצר יפציע שוב עם קרואסון נוטף שוקולד חם שהרגע יצא מהתנור. זה מעולם לא קרה. לא היה לי מחשב נייד ולא את קפה הבית. אולי כי החלפתי הרבה בתים ואולי, כי לא הצלחתי להרגיש באף בית קפה ממש בבית. אבל בחצי השנה האחרונה מצאתי סוף סוף את מסעדת הבית שלי - דדה בגבעתיים. מסעדה גרוזינית קטנה ואינטימית עם אווירה ושקט שאני כל כך אוהבת. נכון שהשמות של האוכל נשמעים קצת כמו קללות, אבל הוא טעים בריבוע. סגרנו את השבוע ביום חמישי בערב בדדה, עם בירה כהה קרה וחצ'פורי אגרולי - מאפה חלומי עם 6 סוגי גבינות וביצה. זו הדרך להתחיל וויקנד.



עוגת מסקרפונה וטופי. יאממממי


קלמנטה
אני מדלגת על הארוחה שאכלתי בשישי בצהריים ובשישי בערב. מרוב רעב שכחתי לצלם. טוב, אני אספר לכם. בשישי בצהריים קנינו כמה סוגי סלטים בלייבהל'ה בבני ברק - מעדנייה יהודית שווה. הוספנו לדגים המעושנים והכבושים, לכבד הקצוץ, ולכל השאר לחוח, שגם נמכר במעדנייה ווודקה, והרי לנו ארוחת צהריים אשכנזית לתפארת. היה תענוג. בערב שישי הייתי אצל הורי ושם נשנשתי בקטנטנה כי הייתי מלאה מארוחת הצהריים. ראויה לציון עוגת הגבינה המופלאה של אמו'ש שבטח תזכה עוד לכבוד הראוי לה כאן.

שבת בצהריים. מסעדת קלמנטה בכיכר קדומים ביפו העתיקה. הזמינו אותי. שאני אסרב? מה פתאום! שרימפ, קלאמרי, מולים וכל השאר חידדו לי את הזיכרון. אני חייבת לציין שהטברנה היוונית היתה מעט רועשת בעיני. האוכל היה נחמד.


יש לשטרן 1 מבחר של 80 סוגי בירה!







לסיום סיומת
 שבת בערב. מחשבות על ספורט, מזון בריא ושמירה על המשקל ליוו אותי בדרך לשטרן 1. הן התמסמסו ברגע שראיתי את התפריט והנקניקיות במקום; בירה, המבורגר עסיסי, נקניקיות, צ'יפס ופרלינים. אמריקה.


קרין ואלון
 
אחותי החכמה אומרת שעדיף לאכול חביתה עם מישהו שאוהבים מאשר סטייק אנטריקוט עם מישהו סתם. הכי הכי כיף לי לאכול מני מטעמים עם אנשים אהובים.

xoxo