יום חמישי, 3 בפברואר 2011

כתום ומחמם

מקטנות, אני אוהבת מאוד את הטעם המתוק. בשנים האחרונות, התאווה קצת פחתה ואפילו התחלתי להזמין בבתי קפה גם עוגות גבינה ותפוחים, ולא רק פצצות שוקולד. אבל עדיין, סופלה שוקולד קלאסי (הכי אייטיז!) תמיד יהיה שם לצידי. האם טעמתם את השוקונגו במסעדת פויקה? אם היו שואלים אותי איזו מנה הייתי בוחרת לקחת לאי בודד, כנראה שהייתי מציינת את המנה הזו. כשלמדתי רפואה סינית, גיליתי את הספר המצוין Healing with Whole Foods ונעזרתי בפרק Sweeteners (עמ' 147) כדי ללמוד כיצד להתמודד עם התאווה למתוק בעזרת מזונות אחרים. ולתכלס; מרק כתום עוזר לי. השילוב בין המתיקות של הירקות הכתומים והתבלינים המחממים, הם אחד הדברים האהובים עלי. יש המון גרסאות של מתכונים למרק כתום וכל אחד בסוף מוצא את השילוב שאהוב עליו. אני מעדיפה את הגרסה מופחתת הקלוריות. מכיוון שאני לא בשלנית, לא יוצא לי להכין את המרק הזה המון, למרות שהמתכון הזה הוא קלי-קלוטו. הבוקר, התחשק לי להכין אותו בעיקר כי רציתי להשתעשע עם סטיילינג וצֶלחות. גם זו סיבה מספיק טובה. הנה המתכון והצילומים.
שיהיה סופ"ש רגוע ומתוק.






מצרכים
1 בטטה גדולה
חתיכת דלעת או 1 דלורית (אני מעדיפה דלעת כי אני לא אוהבת לקלף דלורית)
3 גזרים
1 תפוח אדמה גדול
שורש ג'ינג'ר
תבלינים: מלח, פלפל שחור, הל, אגוז מוסקט, ציפורן, זנגביל (טחונים)
אופציה: 2 כפות שמנת/2 כפות חלב קוקוס/קצת יין לבן (אני לא אוהבת להשתמש ביין לבן כי הוא מוסיף מעט חמצמצות)

הכנה
מקלפים וחותכים את כל הירקות לחתיכות גדולות.
מכניסים לסיר גדול, מכסים במים ומבשלים בערך שעה וחצי עד שהכל רך.
מבלנדרים הכל. לפני כן, אפשר לשפוך מהסיר מעט מים (לפי מידת הסמיכות שאתם אוהבים).
מחזירים לסיר.
מוסיפים תבלינים ושורש ג'ינג'ר מגורד.
מערבבים ומרתיחים.
אפשר להוסיף אחת מהאופציות.

אני אוהבת להוסיף בהגשה מעט מוצרלה מגורדת.
בתאבון!